Прoтягoм тижня ситуaція нa ринку пaльнoгo знaчнo нe змінилaсь. Прoпoзиції зaлишилися дoстaтніми, a пoпит — низьким. Oпeрaтoри кoригувaли ціни з урaxувaнням змін єврoпeйськиx кoтирувaнь.
З 22 вдоль 28 грудня вартість бензину в Середземномор\’ї майже невыгодный змінилась і становила $764-784/т. А тригира дизельне пальне в Європі здешевшало у середньому сверху $23/т: у Середземномор\’ї до $768-788/т, в півночі — до $779-792/т.
Західний граница залишається больовою точкою в постачанні імпортного пального. Три польсько-українських погранпереходи досі заблоковано. Зі слів імпортерів, получи Ягодині ситуація погіршилася.
«Пропускають одну машину следовать дві-три години», — розповів Вотан із трейдерів.
Як повідомив речник Держприкордонслужби України полковник Андрій Демченко кореспонденту «Укрінформу», станом возьми 28 грудня у черзі для в\’їзд в Україну з Польщі перебувало 2 630 вантажівок, присутствие цьому найбільше на Ягодині — 1 200.
24 грудня було розблоковано КПП «Медика-Шегіни». Але черги возьми в\’їзд в країну там величезні.
«Після розблокування КПП туди поїхало багато вантажівок, що і спричинило велику чергу», — зазначив Водан з імпортерів.
Зі слів Демченка, нате погранпереході на в\’їзд в країну чекає 1 000 вантажівок. Великі черги і держи виїзд з України. Згідно з даними сервісу «єЧерга», черга для кордоні з боку України становить 1 768 автомобілів.
Гойдалки з перекриттям/розблокуванням кордону призводять предварительно подальшого зниження постачання пального автомобільним транспортом поверх західний кордон. Так, после 24 дні грудня обсяги постачання бензину з Польщі й країн Балтії зменшилися сверху 4% порівняно з аналогічним періодом листопада і для 32% — порівняно з вереснем, ввезення бензовозами дизельного пального скоротилося вдвічі й утричі відповідно.
У грудні часть імпорту бензину автомобільним транспортом становила 29%, а ДП — 17%. Решта припадає получи альтернативні види постачання — залізничним і морським транспортом. Неведомо зачем, у звітному періоді «колією» було ввезено 31 тис. т бензину і 130,6 тис. т дизпального (47% і 33% від загального імпорту цього місяця). З 17 по мнению 24 грудня постачання пального залізницею збільшилося порівняно з тижнем раніше: бензину нате 10%, ДП — на 44%.
Возьми південному напрямку все стабільно. Основні обсяги дизельного пального їдуть з Констанци. У грудні звідти було імпортовано 60% від загального обсягу ввезеного ресурсу. Майже 14% дизелю припадає для постачання пального через румунський КПП для заході України. Наприкінці тижня вартість ресурсу сверху цьому базисі знизилась. Наприклад, згідно з даними telegram-каналу «УНТК», станом в 29 грудня дизпальне по (по грибы) день здешевшало на 0,2 грн/л, перед 43,70 грн/л.
На внутрішньому ринку країни ситуація маловыгодный змінилась. Основним «годувальником» залишається південь. Наразі пропозицій з цього напрямку достатньо. Крім того, сьогодні-грядущее компанії чекають на надходження додаткового ресурсу.
Ціна держи дизель на цьому напрямку стартує з позначки 41,75-41,70 грн/л. Вартість ДП сверху півдні приваблива і для споживачів з Києва і сходу.
«Нам вигідніше їхати после ресурсом на південь, аніж купувати його бери заході країни», — розповів Вотан із київських трейдерів.
Зазначимо, що сверху заході вартість дизельного пального починається з 43-43,25 грн/л.
«Активність нате ринку дуже низька. Таке відчуття, що майже всі вже пішли получай новорічні свята», — зазначили в одній із паливних компаній.
Получи и распишись думку імпортерів, у січні получай вартість дизелю можуть вплинути європейські котирування й год обучения валют. Ці два чинники наразі нестабільні, тому прогнози дуже обережні. Щодо роздробу, ведь тут ніхто не очікує зростання, радше навпаки, більшість мереж проводять новорічні акції, які, найімовірніше, триватимуть протягом усіх свят.